Frågor och svar

Kategori: Frågor och svar



Vad vill du arbeta med och hur ska du nå dit? Utbildning?

Har inga riktiga framtidsplaner ännu, just nu läser jag ekonomi på gymnasiet och antar jag kommer jobba med något inom det området.


Hur tar du hand om ditt hår? Hur länge har du spara det?
Jag tar inte alls hand om det typ, tvättar håret typ 3-4 gånger i veckan, plattar det i princip varje dag, använder hårfön och klipper det väldigt sällan. Jag har sparat det sedan i sexan!

 

Vilket smink använder du? 
Använder Maybellines Dream liquid foundation och H&M-puder (healthy för huden, not). Nej, men det är bara tillfälligt.

Vad är ditt nuvarande favoritplagg?
Min nya stickade tröja från Gina Tricot som jag inte visat i bloggen än.

Hur ser din familj ut? Kram!
Mamma, pappa och storebror. Kram!

 

Vad är viktigast, insidan eller utsidan?
Insidan såklart, det är egentligen bara den som ska spela en roll. Men utsidan är väl ett stort plus!

 

Skulle jag som är född 1998 ha en minsta chans på dig?
Tror faktiskt ingen kille född -98 är på samma mognadsnivå som mig, så det skulle inte fungera. Kanske i framtiden men inte nu när jag bara är 16, ska jag ha en kille som är 14? Big no.


Hej måste bara säga att din blogg är jättefin och att jag så skulle vilja vara som dig! Hur lång tid tar det för dig att fixa håret? Kram Malle
Åh, tack så mycket vad glad jag blir. Tycker du ska vara dig själv, så söt så. Det tar typ 3 minuter att fixa mitt hår och 45 minuter att locka mitt hår. Kram på dig!

Vad tycker du om att man dödar djur för att använda pälsen? Använder du päls? 
Det är lite äckligt, men hela vår värld är äcklig så jag lägger inte ner min själ i att demonstrera emot det. Jag har inget gjort i päls vad jag kan komma på, har dock en fuskpäls från H&M som inte är äkta.

Vilka serier kollar du på? 

Inga som går just nu men jag brukar kolla på Jersey Shore, Svensk Hollywoodfruar, Efterlyst och 112 på liv och död.

Hur tar du hand om ditt hår? 
Fick samma fråga av två jättesöta tjejer i Stockholm som var i min ålder, att man ens vågar gå fram till en och fråga. Hur gulligt som helst. I alla fall, jag gör inget speciellt alls faktiskt. Låter bara det växa!

Favoritbutik? 
Åh, jag vet inte. I Sverige är det Hollister och i Örebro är det väl typ Vero Moda, Bikbok eller Gina Tricot.

Vad vill du jobba med när du blir äldre? 
Ingen aning i nuläget.

 

Vilken linje går du på? 
Ekonomi

Har du funderat på vad du ska göra efter gymnasiet? I såfall vad? Kram!
Efter gymnasiet ska jag nog plugga vidare och försöka helgjobba eller jobba på kvällen. Vi får se helt enkelt vad jag fixar. Kram!

Har du slutat att växa eller kommer du att bli längre? 
Min läkare sa att jag skulle bli 152 cm lång, vilket är en liten bit kvar, tror jag kanske kan växa någon centimeter till, men jag har börjat tappa hoppet..

Hur är du som person? 
Nu ska jag vara ego här, jag är väldigt omtänksam, tänker oftast mer på min omgivning än mig själv, bryr mig verkligen om andra (som förtjänar det), sedan är jag väl oftast rätt glad beroende på vilka jag är med. Rätt viljestark och försöker hitta allt positivt i livet. Hatar att bråka med folk och såra folk. Så det är något jag helst vill undvika!

Kan du sjunga? 
Ja, men det låter förjävligt!

Hur ofta måste du färga din utväxt?
Jag färgar den aldrig, det är min naturliga. Bleker bara i topparna just nu!

 

Du är jättefin Hedvig! Har en fråga: Vad är din favvomat?
Nämen tack så mycket. Alltså älskar typ det mesta, gillar att äta varierat, så har ingen favorit faktiskt.. Kanske lite tråkigt svar?

 

Vad fick dig att börja blogga?
Lärde mig att HTML-koda när jag var typ 10 – 11 år och sedan började jag få mer intresse för att fota. Perfekta egenskaper och intressen för en bloggare!

 

Hur många gånger fick du bleka mitt hår för att få den blonda färgen du har i topparna nu?
Tre gånger!

Hur länge tog det för att ditt hår skulle bli så långt?
Klippte axellångt i sexan och i 9:an började folk säga ”wow, vad långt hår du har”!

Favoritställe att äta på?
McDonalds, Subway, Saigon, Kina Muren och Sushi yama. Utan inbördes ordning haha!

Vad har du tänkt att bli om några år?
Arbetslös, nej men jag vet faktiskt inte.

Vart får du inspirationen ifrån (kläder)? Kramar! 
Andra bloggare, We heart it, när jag går i affärer och när jag ser folk på stan. Kram!

 

Hur gör man headers och en design till blogg.se? 
Tar en bild, laddar upp den, tar URL-länken och sätter in i stilmallen. Googla!

Hur lång är du?
146 cm

 

Jobbar du något för att kunna köpa alla kläder du köper? Du verkar shoppa rätt mycket och studiebidraget är ju inte särskilt mycket.
Jag får inte ens hela studiebidraget. Kunde köpa rätt mycket i Stockholm för att jag hade mina julklappspengar (som jag inte har kvar längre). Ska försöka skaffa mig ett extrajobb och måste lära mig spara.

 

Hur lång tid tog det för dig att spara ut ditt hår ung. från axeln till ovanför rumpan? Bästa "quoten"? 
Det tog mig 3 år nästan exakt, tipset från mig är att inte klippa dig. Klippte mig inte på tre år, endast lite i topparna och det gjorde jag själv!

 

Vad för kläder bör en kille ha? 
Jag gillar ju killar som har ett varierat klädförråd med jeans, chinos, snygga cardigans, stickade tröjor, keps, skjortor, vita t-shirts, fina kängor nu på vintern, keps, linne och långa shorts. Alltså bara dom är rena och dom varierar. Inte gå i mjukisbyxor och hoodie varje dag.

Godaste förrätten, varmrätten och efterrätten? 
Vitlöksbrödet på Jensen’s, nomnom. Sedan gillar jag väl att äta de flesta varmrätter, har ingen riktig favorit och efterrätt vet jag inte.

Bästa godiset? 
Ingen aning, får beslutsångest när jag väljer..

Vår/Höst? 
Våren lätt, på hösten blir man bara deppig.

Favoritfilm? 
Har faktiskt ingen..

Favoritmusik genre, band/artist och album? 
Pop

Favorit sport? 
Gymnastik

Magmuskler/bröstmuskler? 
Bröstmuskler lätt, fast armar och bröstmuskler. Tjoho vilken combo!

Vad gillar du att göra på fritiden? 
Träffa vänner, äta mat, sitta vid datorn och gå på stan.

Politisk åsikt? 
Är inte politiskt insatt, borde kanske bli det med tanke på min ålder..

Definiera kärlek. 
Kärlek är något bra, finns inget dåligt med kärlek typ. Finns bara dåliga personer. Kärlek handlar om tillit, ärlighet, empati, sympati, kunna prata med varandra och när två personer har känslor för varandra. Jag är lite ny i det här med kärlek, men så skulle jag beskriva det i nuläget i alla fall.

 

Hur träffades du och Filiph? Är ni tillsammans? 
Jag och min vän Anh åkte till honom och träffade honom med sina två killkompisar Vincent och Anton. Vi kollade på film hos honom, snackade och fick en liten guidad tur i Vintrosa. Sedan började vi träffas ensamma med varandra! Vi är inte tillsammans i nuläget för vi vill inte göra något förhastat men det kommer, det tror jag absolut!

 

Ska välja gymnasium inom några veckor. Och kommer ha Thoren, ekonomi som val. Men vill typ veta lite mer, vad tycker du om skolan och vad tycker du om ekonomiprogrammet?
Skolan är toppen, lärarna är bäst, maten är ingen höjdare och jag trivs inte så bra i klassen. Men själva skolan och lärarna är kanonbra!


När började du fota?
När jag gick i sjuan tror jag!

 

Älskar din blogg så mycket! Gjorde du din ombre själv eller hos frisören?
Åh, kul att höra. Tack så mycket! Jag gjorde den först hos frisören då det bara blev en ljusare brun nyans och sedan blekte jag ännu mer hemma. 

Hur ser en fredagskväll ut för dig, vad gillar du att hitta på? 
Jag gillar att umgås med mina vänner, vara med Filiph eller festa.

Dröm resemål? Kramis

USA, Japan, Malaysia, London och Thailand. Alltså skulle vilja besöka dom flesta länderna.

 

Hur länge har du bloggat?
3 år på den här bloggen, så kanske 5 år.

 

Har du någonsin tänkt på hur det skulle vara om du växte upp i en vietnamesisk familj istället för att vara adopterad? 
Självklart, jag är glad att jag växte upp i Sverige då jag tycker landet styrs så mycket bättre. Skulle antagligen växa upp väldigt fattigt om jag inte min biologiska mamma lämnade kvar mig på sjukhuset.

 

Designar du din blogg i photoshop? 
Bara headern.

Hur redigerar du dina bilder? 
Gör kontrasterna ljusare, bilden skarpare, beskär och inte så mycket mer.

Skulle du kunna lägga in lite inredningstips eller fler bilder på ditt rum? 
Absolut, det skulle jag kunna göra.

Vilket photoshop använder du? 
Photoshop CS5

Vad har du för kamera? 
Nikon D80

Vad tycker du om min blogg?
Fina bilder och väldigt fin design, kram på dig!

 

Hej sötis! Taggad till sommaren?
Tjenare Quynh! Såklart jag är, slipper skolan, all stress, min födelsedag, får träffa dig och AHHHHH. Galet bra! 

Vad tycker du om mig hihi? 
Tycker du verkar vara en helskön brud med typ mycket utstrålning, sprider glädje, himla söt och go tjej! Alla killars dröm typ hihi.

Är du kär, isåfall hur mkt? 
Lite småkär sådär hihi.

Bästavän? 
Anh är min närmsta tjejkompis som jag snackar om allt med och vi försöker träffas väldigt ofta. Hon jag vänder mig till när jag mår dåligt typ. Sedan Nils, gick med honom hela högstadiet och han kommer förbi en nära vän till mig länge till. Nu har jag ju Filiph också, kan prata med honom om typ allt nu, no shame.

Ska du göra i sommar? 
Koppla av, ta det lugnt, njuta alla dagar fullt ut, träffa vänner, internetvänner, kanske Dreamhack med Sofia, förhoppningsvis åka utomlands, vara med Filiph, åka runt i Sverige och bara äta en massa godsaker.

Linje går du i? 
Jag läser Ekonomi på Thorén Business School Örebro.

Bästa med dig? 
Omtänksam och bryr mig om mina nära och kära.

Beskriv ett perfekt liv, puss!
Ett perfekt liv är när man har sitt drömhus, en fin familj, reser, har ett fast jobb med god ekonomi. Nu som ungdom är väl att det går bra i skolan, man trivs, kärlek och har många fina vänner och familj.

 

Denne Filiph nämns ofta i din blogg, är ni tillsammans? If yes, ni verkar va ett väldigt sött par!
Ja, det är för vi träffas väldigt ofta. Vi är i nuläget inte tillsammans, men tack så mycket hihi.

Om jag har förstått rätt så går du i Ekonomi, vilken inriktning valde du och hur trivs du med ditt val? Jag ska nämligen välja EK själv och är lite smånervös! Annars tycker jag du är en jättefin tjej! 
Ja, jag går ekonomi. Vi väljer inriktning i tvåan så jag har inte valt det ännu. Åh vad kul, räkna med hyfsat mycket matte. Tack så mycket!

 

Vad tycker du är för/nackdelar med Thorén?

Fördelar är lärarna, dom är överlag väldigt trevliga och bra. Salarna är också bra tycker jag, det enda dåliga på Thorén Business School Örebro är maten. Sedan att jag har hamnat i en klass där jag inte mår så bra i är en annan femma.


·
Postat av: Liborius

kul o läsa svaren:)

Svar: åh så bra haha! :)
Hedvig Gustafsson

2013-01-21 · 17:22:08
URL: http://liborius.blogg.se
Postat av: HEDI

du borde ha veckansblogg eller bloggtips då och då ^^

Svar: jaaa, tänkte länka en blogg snart faktiskt :)
Hedvig Gustafsson

2013-01-21 · 19:38:04
URL: http://korean.webblogg.se
Postat av: John

Du som kan HTML, jag har ett litet problem här.
Jag har försökt att göra stylingen på ett flash-meddelande såhär:

<% flash.each do |key, value| %>
<%= value %>
<% end %>

Här är min CSS:

#notice {
background: #e6efc2;
color: #264409;
border-color: #c6d880;
padding: 0.8em;
margin-bottom: 1em;
border: 2px solid #ddd;
}

Problemet är att flash-meddelandet renderas med ajax... Det ska vara så att stylingen bara ska synas när meddelandet kommer fram men det är inte så nu. Min gröna div som du kan se i koden syns t.o.m när inte meddelandet är framme. Det ser inte helt okej ut :(

Svar: Jag förstår inte heller riktigt, tyvärr. Så du får nog fråga någon som är lite bättre på mig med sånt :/
Hedvig Gustafsson

2013-01-24 · 23:55:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: