Söta cakepops

Kategori: Mat & bakning


Gjorde dessa med Linnéa i torsdags och bjöd på dem i fredags, de blev hur bra som helst och har tre kvar. Receptet är enkelt och jag tror ingen kan misslyckas att göra godingarna!

Ballerinabollar

1 pkt ballerinakakor (ca 175g)

50g cream cheese

Gör så här:

Krossa kakorna i en mixer eller liknande för att få en kladdig smuldeg. Blanda ner cream cheese (philadelphiaost) och rör om tills allt är blandat. Rulla sedan bollar och lägg på ett fat. Sedan sätter du in en pinne som endast är lite doppad med choklad i ena kanten mitt i bollen. Sätt sedan in fatet i kylskåpet tills cakepopsen stelnat lite. Nu är det dags att dekorera. Det gör du med smällt choklad och strössel, använd er fantasi! In i kylskåpet igen och voila, nu är cakepopsen klara!

Om du vill göra Oreo Balls och Kladdkaka-ballerina-bollar så är det samma recept som ovan. Du kan göra dessa Cake Balls utav alla kakor som har en fyllning.

Tips: Vill du ha extra kladdiga bollar så ökar du mängden cream cheese till 75g


·
Postat av: Jennifer Falk

AAH ser supergott ut! Jag failar ALLTID när jag gör cakepops, de ramlar alltid av pinnen hahah :( Dina blev jättefina!!

Svar: Du ska ju doppa pinnarna i choklad och sätta in i kylen så fäster de bättre!! :D TACK SÅ MYCKET
Hedvig Gustafsson

2014-04-07 · 22:16:34
URL: http://jennifalk.tumblr.com
Postat av: Diman Dilir

va söta! ser sjukt gott ut!

Svar: tack, dom var supergoda!!
Hedvig Gustafsson

2014-04-07 · 23:19:16
URL: http://nattstad.se/dimand

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: