Questions and answers

Kategori: Min vardag


Är du deprimerad? 
Just nu har jag väl en vanlig tonårsdeprission men hösten 2012 mådde jag ännu sämre och det skulle jag vilja kalla en deprission då jag kunde bryta ihop i gråt för "ingenting". Kände att jag verkligen inte hade någon..

Haft någon form av ätstörning?
Nej

Vad hände mellan dig och din kille? Ni var sååå gulliga tsm, förstår om du har det jobbigt just nu <3
Jag gjorde slut på grund av att jag kände mig riktigt sviken och inte kunde komma över en sak som tidigare hänt. Åh, tack så mycket. Ja, det är verkligen jobbigt just nu..

Känner du dig mest som en asiatisk eller svensk person? 
Tycker frågan var riktigt rolig haha. Känner mig mest svensk då mina föräldrar är svenska. Det enda som inte är svenskt med mig är mitt utseende och att jag inte är född här.

Är din bror dina föräldrars biologiska son eller är han också adopterad?
Han är mina föräldrars biologiska barn och som vilket syskon som helst. Dock 6 år äldre än mig så vi kanske inte har samma band som de syskona där det bara skiljer sig några år mellan.

 

För jag undrar nämligen om man får adoptera, även om man kan få egna barn? Eller är det bara par som inte kan få barn som får möjlighet att adoptera? 
Ja, man kan adoptera även fast man kan få egna barn.

Är du nöjd med din längd eller skulle du vilja vara längre? 
Jag är inte nöjd, men heller inget jag gråter över. Skulle hemskt gärna vilja vara över 160 iallafall!

Vilka klädbutiker är dina favoriter? 
Har inga favoritaffärer..


Vad får du inspiration från, när det gäller mode? Tycker du klär dig så snyggt! :) 
Människor i min omgivning och bloggar.

Har du något tips på om man vill ha längre hår och/eller naglar? Alltså äter du någon speciell mat eller gör något som är bra för håret/naglarna? 
Toppa håret, tvätta det inte så ofta, sov inte med tofs, borsta håret från topparna och jobba dig uppåt. Bit inte på naglarna, fila och klipp av naglarna när de blir slitna. Äter ingen speciell mat, men ät mycket varierat och grönt med vitaminer.

Har du något extrajobb eller shoppar du bara för studiebidraget? 
Shoppar bara för studiebidraget, eller min månadspeng på 900kr.

Gör du fortfarande naglar? 
Ja det gör jag!

Vad ska du göra efter studenten? 
Förhoppningsvis jobba, sedan resa lite och bara ha kul! Sedan ska jag mest troligt plugga vidare till något som har med ekonomi eller juridik att göra.

Har du någon gång testat röka? 
Ja

Du är så fin hedvig!
ÅH! Tack så mycket.

Har du någonsin testat någon form av drog förutom alkohol?
Nej, aldrig. 

Bästa sushi stället i Örebro? 
Sushi yama eller East west sushi

Vilka ÄLSKAR du att festa med ;)? 
Anh, Lili, Lawko, Adrian, Olivia och Linnéa måste säga.

Vad är det bästa med våren? 
Solen.

Hund eller åsna? 
Haha hund.

Potatis eller ris? 
Potatis alla dagar i veckan.

Chips eller Anh? HAHAHAHAH 
Chips, men Anh ligger på en tät andraplats hahaha. Nejdå, Anh såklart! ♥

Vilken är din bästa egenskap? 
Omtänksam.

Vad är du mest nöjd med dig själv?
Min personlighet och mitt hår.

Din favoritaffär? 
Har ingen

Favoritmatställe? 
Finns så många goda haha. Älskar ju snabbmat..

Tips på snygga klänningar till sommaren? 
Brukar inte använda klänning på sommaren, men ska försöka i år. Så jag vet faktiskt inte..

Hej hedvig du är jätte fin! Tänkte fråga vad din blogg betyder? :) Alltså DTLC
Dao Thi Linh Chi, som jag hette innan jag blev adopterad.


Kan du rekommendera någon bra photo-app :)? 
Photoshop.

Är du nöjd med ditt val på Thorén :)? Vill börja där nästa år med är osäker :( 
Njaaa. Både och, har några bra lärare men pressen är så sjuk hög.


Vem är din hemliga Internet-kompis som jag har hört så mycket om? han verkar jätte trevlig!!  ps frän blogg!!
Tror det är sjävlaste du som skriver frågan om dig själv haha. Men min "hemliga" Internet-kompis är riktigt trevlig! Tack så mycket ;)

Varför började du blogga? 
Började för flera år sedan och det var väl för jag alltid älskat att designa och fota (även fast jag inte är så bra)

Favoritbloggar? 
Emilias.nu, läser inga jättestora bloggar. Mest tonårstjejer i Örebro.

Bästa minnet från 2013? 
Har många bra faktiskt, kan inte säga ett specifikt!

Tre saker som du inte kan leva utan? 
Familjen, vänner och mat/vatten!

Choklad eller chili cheese?<333
Chili cheese.

Hur tar du hand om ditt hår? Måste bara säga att det är superfint! 
Gör ingenting speciellt faktiskt.. Tack så mycket!


Vad är ditt bästa tips för att få en stor blogg?
Fina bilder, inte för mycket text och många bilder på dig själv.


Vad andvänder du för kamera?
Nikon D5100

Vilka är dina närmsta killkompisar?
Har inga riktigt nära killkompisar, men Lawko är en riktigt bra killkompis till mig som står mig närmast. Annars har jag endel killkompisar!


Brukar du köpa hem sushi, i såfall vart köper du i från när du ska ta med hem?! 
Sushi yama på Stortorget

Vad läser du för program. Hur lång är du. Mellan namn?
Thorén Business School, ekonomi med inriktning juridik. Jag är 146cm och heter Linh Chi i mellannamn.


·

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: