Brist på respekt

Kategori: Min vardag


Något som gör mig så ledsen är när man offentligt hänger ut en privatperson. Speciellt om den inte gjort något särskilt mot en. Mobbning överhuvudtaget är hemskt. Varför jag tar upp det här är för jag blev väldigt upprörd när jag såg en lång tråd på Facebook tidigare idag där folk hänger ut en tjej. Jag känner henne inte, men jag som många andra vet vem hon är för hon skrivit till mig. Jag tycker man bara kan ignorera det om man inte känner för att prata med henne. Man behöver inte göra det till värsta grejen. Ni vet ingenting om hennes bakgrund eller vad hon har gått igenom i livet. Människor kan ha funktionsnedsättningar som inte syns som till exempel ADHD, aspergers, schizofreni, sociala svårigheter etc. 

Det är sådana som ni, som hänger ut folk och mobbar som gör att unga tjejer/killar vill ta livet av sig eller skadar sig själva. Alla har det inte så lätt som ni, jag tycker verkligen ni borde skämmas. Nu säger jag inte att hon har någon utav dessa diagnoser, men ni förstår poängen. Funktionsnedsättningarna jag nämnde är vanligare än vad ni tror. Alla är vi olika och vi har våra brister. Tycker inte man ska bli hånad och uthängd för sina svagheter. Vissa har det faktiskt svårt med det sociala, att ta kontakt och att formulera sig. Bara så synd att se sånt där, fick mig att bli riktigt besviken och ledsen. Om ni verkligen behöver prata om det tycker jag att ni kan göra det när ni ses eller där man inte hängs ut offentligt. Vidriga. 

·

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: